Coco Berlin, Pussy joga
Wydawnictwo Galaktyka, Łódź 2020


Pussy joga to trening mięśni dna miednicy i mindfulness dla kobiet. Autorka, Coco Berlin, zachęca kobiety do odzyskania swojej mocy i pewności siebie, a przede wszystkim poprawy stanu zdrowia, dzięki prostym ćwiczeniom miednicy i stawów biodrowych. Czy istnieje zależność między miednicą i tym jak postrzegamy siebie, jak jesteśmy postrzegane? Oczywiście – poczucie własnej wartości ma źródło w naszym ciele, i nie chodzi tu o wygląd w sensie kanonu piękna, które dziś obowiązuje, lecz o posturę i język ciała.

Postawa to pojęcie, którym określamy zarówno nasze ciało jak i nastawienie. Musimy ponownie uświadomić sobie tą zależność, o której zdaje się zapomnieliśmy w epoce człowieka siedzącego. To właśnie brak ruchu, a czasem nieprawidłowy trening, oraz słaba świadomość ciała – tego w jakiej pozycji znajduje się miednica i jakie to ma znaczenie dla kręgosłupa – jest przyczyną problemów zdrowotnych. Samopoczucie wpływa na naszą postawę – osoby pewne siebie, zadowolone, przebojowe mają wyprostowaną sylwetkę. Mechanizm działa także w drugą stronę. Chcesz poczuć się pewniej przed ważną rozmową, prezentacją, egzaminem? Wstań, wyprostuj się, opuść i rozluźnij barki, rozluźnij brzuch, oddychaj powoli i kieruj powietrze w dół ciała, wyobraź sobie jak przepona delikatnie porusza dnem miednicy. Proste ćwiczenie oddechowe pomoże ci się skoncentrować i wydobyć potencjał.

Gdy jesteś zestresowana kurczysz się w sobie i zamykasz. Tracisz poczucie bezpieczeństwa i to faktycznie może być ten moment, kiedy zostaniesz uznana za łatwą ofiarę. Zdradzę ci pewną tajemnicę jako instruktorka Krav Maga – nawet jeśli znasz najlepsze techniki samoobrony ale brak ci wiary we własne siły, nie potrafisz wydobyć z siebie głosu, możesz sobie nie poradzić z napastnikiem, nieprzychylnymi ci ludźmi lub wyzwaniami codzienności. Coco Berlin przez lata była wylęknioną „mimozą”, dopiero taniec sprawił, że połączyła się z własnym ciałem, stała się wolna i nezależna, a przede wszystkim życzliwa dla samej siebie.

W książce Pussy joga, mimo jej niewielkich niemal kieszonkowych rozmiarów, znajdziesz najważniejsze informacje na temat treningu mięśni dna miednicy, oddechu i relaksacji. Opisane ćwiczenia są na tyle proste, że nawet osoby, które nie są wysportowane nie powinny mieć problemów z powtórzeniem w domu tego, co proponuje autorka. Warto do nich wracać i systematycznie powtarzać, aż staną się częścią naszej pielęgnacyjnej rutyny.

Anna Krupska, GFM lvl.2
GFM National Instructor, Poland

pussy joga recenzja książki

Ground Force Method PL www.groundforcemethod.pl Anna Krupska mail:krav.krupska@gmail.com /FACEBOOK
Ground Force Method HQ www.groundforcemethod.com Peter Lakatos info@groundforcemethod.com /FACEBOOK
© 2017 GFM, design: jamolade